De dienstverlening is optimaal: alle vragen zijn snel, duidelijk beantwoord. Inwoners en bedrijven weten wat zij van de gemeente kunnen verwachten
Voortgang van onze planning 1e rapportage:
De gevraagde formatie voor adresonderzoeken is ingevuld.
Hoewel de medewerker nog in de inwerkperiode zit, zijn onder genoemde effecten sinds begindatum zichtbaar:
- Verhoging bereikbaarheid: elke werkdag is een medewerker adresonderzoek ‘tijdens volledige kantooruren 08.00 - 17.00 aanwezig’
- Afname achterstand onderzoek dossiers (arbeidsmigranten): eenvoudige dossiers worden al zelfstandig opgepakt.
- Start met overname briefadressen: ruimte voor inwerken, dinsdag en donderdag.
- Administratieve ondersteuning bij huisbezoeken: het op afstand raadplegen van de BRP.
- Kwaliteitsverhoging BRP: kunnen deelnemen aan webinars, procesverbetering en verbetering van de informatievoorziening
De registratie van arbeidsmigranten en Oekraïense vluchtelingen in de basisregistratie personen verloopt voorspoedig.
Inwoners hebben sinds 1 mei ook de mogelijkheid om de verlenging van hun rijbewijs digitaal aan te vragen bij de RDW (Dienst Wegverkeer).